Sabotacija zbog registracije – primitivizam ili ne?

Već izvjesno vrijeme imam problem s nepoznatom osobom koja mi radi materijalnu štetu na automobilu. Tako sam jednom prilikom naišla na ugašeni čik na haubi, drugi puta podignute brisače itd. Parkirna mjesta nisu označena pa tako ja ni ne zauzimam nečije mjesto ili činim išta što bi nekome predstavljalo problem (kao npr. parkiranje pred nečiju garažu, ulaz u stambeni objekt itd.).

Tihana Marović: Blizu trotoara

Mislim da je važno da napomenem kako se neki susjedi redovito parkiraju pred moju kuću pa ja moram parkirati na trotoar preko puta. Nikada nisam nikome išta prigovorila, šutnula nečiji branik automobila ili opsovala.

(Dobro, lažem! Nosila sam vreću krumpira preko polovice ulice psujući i proklinjući jer mi se netko parkirao pred kuću, ali nije mi palo napamet da počinim ikakvu nepodopštinu zbog toga. Sve je ostalo na grubim riječima i mrmljanju u bradu, a kada je vreća stigla na svoje mjesto, zaboravila sam zbog čega sam ljuta.)

Problem vučem već nekoliko tjedana i uistinu ne znam kako da ga riješim.

Je li normalno da moraš bdjeti nad vlastitom imovinom koju si pošteno zaradio?

Da moraš strahovati hoće li ti netko uništiti ono za što si radio?

Udari konja koji najviše vuče ili tko je šutnuo moga psa?

Tihana Marović

Roditelji su radili kako bi mi mogli omogućiti automobil i njime redovito putujem kući. Štedim cijeli mjesec kako bih mogla podmiriti troškove goriva i cestarine, pazim kako se parkiram da bi i drugi mogli parkirati svoje automobile (nikada nisam zauzela dva parkirna mjesta, iako takve prizore često viđam), pazim na kojim crpkama tankam, vodim računa o ulju, antifrizu i ostalim tekućinama čije nazive ne znam ni napisati, skidam reklamne letke kako ne bi ostavili mrlje na vjetrobranskom staklu itd.

I onda se nađe neki pametnjaković, koji svoje ruke vadi iz stražnjice samo kada je neka psina u pitanju, i poigra se opako s mojim strpljenjem i uloženim trudom i brigom. Svaka ta šteta urezuje se  duboko u moju svijest jer su moji roditelji radili kako bi mi omogućili taj auto, a sada neki šmrkavi debil iskaljuje svoje frustracije vezano za grad čija su slova na tim registracijskim tablicama. Da smo na Divljem zapadu, vjerojatno bih izvadila revolvere i mahala njima po ulici, ali nažalost, ili nasreću dotičnog kretena, nismo.

Nažalost, nisam ja jedina kojoj se događaju ovakve gluparije. Primijetila sam da je i u drugim gradovima trend uništavati nečiji auto jer registracija ne pripada matičnome gradu.

Slična priča, ali s druge adrese

Tihana Marović: Ulica

Kako uopće stati na kraj vandalizmu? Što se krije u glavama tih ljudi kada čine štetu na tuđoj imovini?

Prijatelj iz Splita morao je promijeniti registraciju automobila jer su mu redovito podizali brisače, razbijali retrovizore, a da ni ne spominjem udubljenja lima za koje pretpostavlja kako su napravljeni udarcima nogom. I nikome ništa! Pojeo vuk magare!

Nikada nije otkrio tko je na autu počinio štetu, a osiguranje se nije iskazalo u namjeri da podmiri dugove zbog počinjene štete i nebrojenih popravaka.

Još malo gnjeva. . . 

Što više reći? Mi bismo u Uniju, a sami sebe sabotiramo i proždiremo. Zanimljivo je da postoji nevjerojatan jaz i netrpeljivost među pripadnicima različitih regija.

Mi bismo bili gospoda, a vadimo šmrklje na sred ulice! Mi bismo imali novaca, a dane provodimo na kavicama i u kladionicama!

Sva sreća da ne vozim neki skupi i opaki auto jer možda bi mi sutra odnijeli  i dijelove!

Tihana Marović

14 komentara

Filed under Svakodnevica

14 responses to “Sabotacija zbog registracije – primitivizam ili ne?

  1. Imala sam sličan problem s autom kad sam ga znala parkirat na kraju ulice -na parkingu rugby igrališta di noću nikome ne smeta, jer u dvorištu nije bilo mjesta. I tak nakon kaj sam u par navrata pobrala preko 2000 kn štete pronašla sam rješenje – zvati policiju za svaku sitnicu na autu dok nisu pojačali patrole na tom području i proveli info razgovore sa susjedima i od tada mir i sreća… A i ugradila sam alarm tolko jak da ni mačka susedova više neće skočit na njega od straha 🙂

  2. hrvojce

    he he nista cudno mozda da se preselis??

  3. Bojan

    Odgovor na pitanje iz naslova: DA primitivizam. Nažalost, to je naša svakodnevica. Susrećemo se s netolerancijom iz dana u dan. Nije to slučaj samo u Zagrebu, već svugdje i što je najžalosnije, takvo ponašanje ponekad i sami toleriramo. Koliko puta smo s omalovažavanjem ili sa zavisti pogledali automobil sa drugačijim tablicama (pogotovo ako je brz i skupocjen).Pokušavamo se ugurati u EU i prikazujemo se kao moralnu i tolerantnu naciju, a niti smo moralni a pogotovo tolerantni prema svojim sunarodnjacima. Kako ćemo biti onda biti tolernantni prema Mađarima, Rusima, Poljacima, Turcima, Bugarima …Najžalosnija stvar je što dolazi do uništavanja imovine. Još uvijek imamo balkanski mentalitet tipa: Ako ne možeš uspjeti sam, bar pokvari drugome. Cijenim tvoju brigu i zahvalnost prema roditeljima koji su ti omogućili automobil, malo je takvih danas.Stvari se danas uzimaju zdravo za gotovo, ne pita se za cijenu i uloženi trud;zato nam kraju i je tako. Žao mi je što ti se to događa, pogotovo što znam koliko voliš svoj automobil i što znam koliko te nepravda boli. Nadam se da će dotični anonimac prestati s glupiranjem okotvog auta jer dolazim u napast da se iz mirnog i tolerantnog dečka iz jugoistočne Europe pretvorim u Balkansku sirovinu pa izravnam račune na malo ružniji način.
    Inače, što se tiče članka, impresioniran sam. Briljantan je, bez greške.Nemam riječi,dotaknula si zlatnu nit . Mogao sam doslovno osjetiti tvoju gorčinu i bijes dok sam ga čitao. Iščekujem novi članak ubrzo.
    Iz Pule, s ljubavlju.
    Bojan

    • Pretvorit ćemo kuhinjski prozor u osmatračnicu, naoružati se praćkama i zabava je tu! Mogli bi i cugnut nešto usput, da nam ne bude zima. 🙂 Šaljem pusu veliku

  4. provincijalac

    Članak je stvarno super. Citirat ću Bojana : „Mogao sam doslovno osjetiti tvoju gorčinu i bijes dok sam ga čitao“. Ujedno mi se to jako sviđa kod tvojih članaka jer se možeš uživit u autora, a ne samo čitati pusto napisane riječi.Što se tiče auta postala si žrtva primitivca koji je očito nezadovoljan samim sobom pa traži krivca za svoje nevolju u drugima (pod pretpostavkom da ti je ista osoba sve te stvari učinila). Primitivizam je, nažalost ,i u ovo suvremeno doba, kad su ljudi osvješteni, obrazovani i imaju pristup svemu naveliko raširen i ono najgore dobro skriven u ljudima koji su sve više poput antičkog boga Janusa, jedno lice ti pokažu dok te gledaju u oči a drugo kad si im okrenut leđima. EU kojoj silno težimo i koju mnogi gledaju kao svetu kravu zapravo se ništa bitno ne razlikuje od naše zemlje, zapravo oni su čak i gori jer su licemjeri. Licemjeri jer oni imaju gore probleme nego mi a nama sude i upiru prsto na nas kod da smo zadnji divljaci na svijetu, da bi se pritom nama prezentirli kao savršenstvo,ideal, obećana zemlja .Primjer je idealan Francuska koja je počela iseljavati Rome jer im smetaju a u deklaraciji o ljudskim pravima lijepo piše da su svi ljudi ravnopravni i jednaki pred zakonom. Vratimo se na tvoj slučaj.Važno je zapitati se zašto se takve stvari događaju u zemlji koja se deklarira kao Katolička zemlja u kojoj se sluša riječ Božija ,takvim stvarima ne bi trebalo biti mjesta. Nauk Božiji kaže : „ Nemojte činiti drugima ono što ne bi željeli da drugi vama čine“.Tako i ti ako jednog dana saznaš tko ti je to napravio nemoj vratit istom mjerom jer onda češ sama sebi dokazat da si jednak primitivac ko ta osobai svijet neće postat bolje mjesto.Ljudi teže promjeniti druge ljude pod izlikom da bi promjenili svijet ali malo tko teži promjeniti sebe jer jedino tako stvarno mijenjamo svijet. Drago mi je vidjeti da poštuješ svoje roditelje i cijeniš njhov trud i rad, a nadasve tebe kao jednu odgovornu i savjesnu osobu. Ono što ti ostaje je da pipaziš koliko je moguće gdje parkiraš i raspitaš kod lokalnih bakica ko bi to mogao biti. One su poput Udbe,KGB-a, sve znaju 🙂

    • Istina.
      Problem kod bakica je što većinom ne čuju i ne vide dobro, pa se s nekima od njih upoznajem gotovo svaki dan. Ali ako itko zna, onda su to one. Pokušat ću. 🙂

  5. Nebitno

    slažem se od prve do zadnje! baš sam prekjučer komentirala kako su trgovine i kafići uvijek prepuni i kako usred bijela dana ne možeš provirit u kafić od gužve… da i ne napominjem vandalizme i ostale gluposti od kojih te strah ponekad nos iz stana polomit jer da si i najneutralniji na svijetu, nekom bi to moglo zasmetat. zatim te gluposti s gradovima i porijeklom, o navijačkim skupinama da i ne pričam… o kavezima u koje gostujući navijači moraju bit smješteni i specijalcima na svakih 10 m po gradu kad, npr., igraju hajduk i dinamo. baš smo mi za nekamo. i baš se možemo dičit svojim hrvatstvom kad brat na brata svaki dan diže nož u posljednje vrijeme. da smo kolektivno primitivni, to je malo za reć! lijepo sročeno!

  6. ma ja to ne kužim stvarno!! meni se slična stvar s bajkom desila ljetos. parkala ga u haustor na Đamiji i stvarno pazila da nikome ne smeta. kad sam ga išla odvezati- obje gume su bile izbušene!!

    ljudi su nezaovoljni,ogorčeni, isfrustrirani. i umjesto da upišu tečaj joge, reikija ili odu na neki fini koncert oni svoju tugu i jad iskaljuju tako da drugima napakoste.

    zbog takvih sitnih simptoma gnusobe polako gubim vjeru u ljudski rod, jebemu!

    ps-nadam se da ti nije jako oštetio auto.

    (o ovoj temi bi se mogla napraviti fina sociološka studija zapravo)

  7. robocap

    Ove su stvari opcepoznate i nije mi jasno zasto bi to bila tema necijeg posta. radi se vjerojatno o maloljetnim delikventima koji ne znaju kaj bi radili od dosade, a ne o nekakvoj mrznji zbog nezagrebackih tablica!

  8. Ako je tema općepoznata, onda mi nije jasno zašto bi se tu VJEROJATNO radilo o maloljetnim delikventima? Hmmm. . .
    Uostalom, ja sam tema i događaj sama za sebe. Meni je to aktualno! 🙂

  9. stajaznam

    Idioti su postojali i uvijek će postojati, kao i zatucani ljudi koji ne vide dalje od svog nosa, kao i tinejđeri (sarkazam) koji misle da su face ako nekome podignu brisače, ugase čik na haubi, nekome nešto doviknu i sl. Treba nabavit neki shotgun. 😀

  10. Birdy

    Zaista nisam mislila da se ovakve stvari događaju… pogotovo dok smo još uvijek u istoj državi, iako je i ono preko granica dokaz jedino primitivizma, uskogrudnosti, netolerancije i manjka zdrave pameti!! Kakvi ograničeni umovi!Nemam riječi… A članak je zakon, kao i uvijek. 😉

Komentiraj